22 Ocak 2017 Pazar

Kore fanlarının Kore denince aklına gelen ilk 3 şey?

 

Kore fanlar Kore denince düşündükleri 3 şey nedir?

merhaba arkadaşlar , ilk defa sosyal medya üzerinden yaptığım anketin sonuçlarını sizinle paylaşacağım. tabi ki bu benim ilk anketim olduğu için bazı sıkıntılar oldu :) umarım mazur görürsünüz ve (bana göre) ilginç olan sonuçları sizde beğenirsiniz :) keyifli okumalar şimdiden.

 önemli not: anketi hala sürdürüyorum. eğer henüz anketi doldurmamışsanız hala zaman var. lütfen doldurun. sonuçlara göre yeniden bu yayını düzenleyip, tekrar paylaşacağım
kore anketi: kore denince aklımıza gelen 3 şey ankete buradan ulaşabilirsiniz



kore canlarımızın cinsiyeti

bu soruyu özellikle sordum. çünkü tecrübelerime dayanarak Türk erkeklerinin daha çok Japon, Türk kızlarımızın ise daha çok Kore fanı olduğunu düşünüyordum. sonuçlara gelirsek... 

ankete katılan arkadaşlarımızın
  • %92,3 ü kadın
  • %7,7 si erkek imiş
 bu da gösteriyor ki, Kore canlarımızın çoğunluğu kadın olmakla birlikte, erkekte yok değilmiş :)




Kore canlarımızın yaş aralıkları

bu soruyu da sormak zorundaydım. sebebi ise, benim ön yargıma göre Kore fanlarının çoğunluğunun liseli yada ortaokul öğrencisi olduğunu düşündüğümdendi
bakalım sonuçlar ne gösteriyor?

  • %15,4 ü 12-15 yaşarası
  • anket verisine göre 12 yaşın altında bir kore fan gözükmüyor.
  • %21,3 ise 15-18 yaş aralığında

şimdi gelelim zurnanın zırt dediği kısma. daha önceden de belirtmiş olduğum gibi bu benim ilk anketim ve şöyle bir hata yaptım. önceden doldurulmuş ankete sonradan bir kaç şık daha ekleyince biraz karışık oldu. ama umuyorum ki yaptığım bu hata bizim için daha bilgilendirici olur
  • %7,7 12-22 yaş arası
  • %15,45 20-25 yaş arası
  • %23,1 25 yaş ve üzeri
  • %15,4 22 yaş ve üzeri
beni şoke eden olay Kore canların arasında 20-25 yaş hatta 25 yaş üzerinde olan fanlarında bulunması. 


kore hakkında merak ettiğiniz İLK şey?

gördüğünüz üzere İLK kelimesini dikkat çeksin diye büyük harfle yazmıştım
  • %53,8 i dizi ve filmleri
  • %23,1 müzik ,kpop grupları
  • %23,1 tarihi kültürü ve yemekleri
gördüğümüz üzere dramalar ve filmleri ezici üstünlükle akla gelen ilk şeyken; müzik, kpop, tarih,kültür ve yemekler başa baş gidiyor.


kore denince aklınıza gelen İKİNCİ şey?

bu kısımda veriler yavaş yavaş çeşitlilik göstermeye başlıyor. fakat İKİNCİ kerede olsa yine galip belli.
  • %53,8 lik kısımla dizi ve filmleri yine lider
  • %23,1 müzik ve k pop grupları
  • %7,7 tarihi kültürü yemekleri
  • %7,7 kozmetik alışveriş
  • %7,7 korece

kore denince aklınıza gelen ÜÇÜNCÜ şey?

  • 38,5 müzik kpop grupları
  • 38,5 tarihi kültürü yemekleri
  • 7,7 dizi filmleri
  • 7,7 korece
  • 7,7 Kore de eğitim
  • kozmetik ve alışveriş hakkında bir veri yok

koreye neden ilgilisiniz?

sahi neden Koreye ilgimiz var , hiç düşündük mü? bakalım nedenmiş... işte sırasıyla anket verilerinden ilk beş sonuç.
  1. dizi ve filmleri başarılı 
  2. müzikte ve dansta başarılılar
  3. koreyi gezmek istediğimden
  4. tarih ve kültürleri ilginç
  5. insanları sıcak kanlı
 umarım yazımı beğenmişsiniz. eğer ankette hala dolum olursa bu yazıyı güncelleyeceğimden  emin olabilirsiniz. beğendiyseniz olumlu yorumlarınız yollayın, merak ettiğiniz, bilmek istediğiniz birşey varsa lütfen yazın :) hoşçakal çingu!!!
(yazı yayın tarihi:22.01.2017 , yayın yapılırken anket sonuçları baz alınmıştır)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder